Funeral for a Friend - Memory And Humanity (2008)

Funeral for a Friend är ett Post-Hardcore band någonstans från Wales. Faktiskt nyligen börjat lyssna på dom, och jag märker att jag missat något. Underbart band helt enkelt. Glada, sköna gitarrer och en sångare med bra röst som inte lämnar något åt slumpen. Denna skiva är något mjukare än tidigare album har jag märkt när jag lyssnat lite på de äldre. Beneath  the Burning Tree, Rules and Games och To Die like Mouchette är de tyngsta pjäserna på denna skiva som kommer spelas varm i kommande veckors höstmörker.



Gren: Post-Hardcore
Funeral for a Friend at MySpace


// The Dark Passenger

Kommentarer
Postat av: Ankan

Riktigt bra album. Tycker att dom har hittat en bra balans, vilket de har saknat i de förra albumen.

2008-10-15 @ 00:49:58
Postat av: Robin

Du har verkligen missat något :P Mitt absoluta favoritband, älskar allt de har gjort men skönt att de har gått tillbaka till lite hårdare sound efter förra skivan. Rules and games, beneath the burning tree, maybe I am? och constant illuminations är nog mina favoriter på denna. Bra blogg btw :)

2008-10-15 @ 14:52:53
URL: http://roschbin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0